måndag, februari 11, 2008

Jag är inte bitter, jag är inte bitter, jag är INTE bitter

Men alltjämt är jag lika illa berörd av Folkpensionsanstalten och deras studiestödsarrangemang. Det är banne mej omöjligt att studera och försöka klara sig utan studielån i det här landet.

Dagens bästa är Johanna Minkkinens blogginlägg på Sissi / Yle om studiestödet och folkpensionsanstalten. Det går inte att formulera sig bättre.

Säger han som glatt tagit emot 14 947,20 euro i understöd (inte lån) under studietiden och i början av varje år glatts åt meddelandet att hela summan för året innan ska betalas tillbaka. Plus ränta. Jag hade inte räknat ut hur mycket "Fripa" fått av mig förrän ikväll. Och nu skakar jag av skräck och ilska. 17 198,28 euro har de krävt tillbaka.

Nu är jag i och för sig utan studieskuld, men jag förstår inte varför jag fått en studieskuld då jag inte ens haft ett studielån.

Inga kommentarer: