tisdag, februari 12, 2008

Adrenalinkick

Det har varit en ren helvetesdag på jobbet i dag. Jag kan inte komma ihåg en dag då jag tidigare haft så stor lust att svepa datorn i golvet och storma ut från redaktionen.

När jag ser chefen ringa mig klockan 21.54 gick förstås hela försvarsmekanismen igång i kroppen. Om jag då bara vetat hennes ärende skulle jag säkert inte ha stammat och pladdrat så mycket.

Jag fick reda på att jag vunnit mitt andra tidningsformpris!

Den här gången var det i den skandinaviska tävlingen i den internationella organisationen Society of Newsdesign, SND/S. Årets jury har valt att prisbelöna min nyårspredikan som publicerades i slutet av fjolåret i form av en pepparkaksgubbe. Resten får vi reda på under prisutdelningen i Köpenhamn i maj.

Adrenalinet pumpar ännu och jag har svårt att sitta still. Det finns inte någon gräns för hur stolt man kan bli känns det som :)

Och så är det än en gång bevisat att det råder balans i universum.
Skit dag = sjukt bra kväll!

Inga kommentarer: