söndag, februari 17, 2008

Skotersemester!

Som riktigt präktiga familjer har även vi kommit oss norrut nu i sportlovstider. Fredag-lördag körde vi 1 100 km och är nu hos svärföräldrarna i Kusmark.

En halvmeter snö, temperatur runt nollstrecket, strålande sol och god mat varvat med kaffepauser står på schemat. Bättre kan det inte tyckas bli. Men det blev det faktiskt.

Då vi satt vid kaffebordet i gårkväll efter att vi anlänt nämnde O att jag sett snöskotrar mest överallt sedan vi kommit förbi Uleåborg. ... och så var jag ju tvungen att medge att jag aldrig åkt vare sig skoter eller helikopter ... (vi diskuterade helikopterturer också.)

Så i morse då jag vaknade hade svärfar fixat så en skoter stod utanför trappan och väntade på mig. Jag har nog aldrig varit fullt påpälsad så snabbt förr tror jag ;)

Det är rätt lätt att styra skotern, men jag hade konstant ångest över att förstöra de vackra och jämna vita fälten runt huset. Så jag försökte köra i vackra mönster och göra jämna svängar.

Estet är man ju trots allt.
... and yes, red ones do go faster!

Inga kommentarer: