fredag, februari 01, 2008

Ett steg framåt

I dag är en sådan där dag då allt tycks gå åt skogen. Hör bara:

-jag vaknar strax innan väckarklockan ska ringa och känner mig duktig så jag stänger av den. Och somnar om. Vaknar en timme för sent.
-missar spårvagnen till stan med ett par sekunder.
-retar upp mig till bristningsgränsen på några kollegor över att vi inte kan diskutera på en abstrakt nivå.
-min Mac hänger sig fem minuter innan jag ska gå hem. Det är andra gången på två år den slocknar utan orsak, självklart på en stressig fredageftermiddag båda gångerna.

Men inte ett steg bakåt utan ett framåt.

+lunchrestaurangen som överdebiterade mig förra veckan bad idag om ursäkt med ett presentkort till Sokos Hotel-kedjan.
+vi fick mycket, mycket billiga biljetter till morgondagens föreställning av Svenska teaterns storsatsning La Cage Aux Folles. På första parkett!
+mitt under mitt datorhaveri blev jag tillfrågad om jag vill sköta bevakningen av finska melodifestivalfinalen för tidningens del.
+sitter på spårvagnen hem nu i min splitternya, knallröda vinterjacka. Det är schysst av jobbet att ge oss praktiska saker istället för alkohol som på många andra ställen.

Inga kommentarer: