onsdag, januari 23, 2008

Liv

För att återföra balans i universum blev det ett litet livinlägg också.

Träffade förra kollegan S över lunch i går. Hon drabbades av elakartad cancer innan jul och genomgår som bäst efterbehandlingarna. Jag måste medge att jag aldrig konfronterats med någon som trots en sådan hemsk diagnos är full av liv och glädje. Jag är ställd mot väggen och full av beundran. Och visst stämmer det som hon säger att man tvingas börja se på livet på ett helt annat sätt och leva sitt liv till fullo och dra nytta av varje dag. Det är bara synd att det ska behövas sjukdom för att man ska komma till insikt tycker jag. Att hon dessutom är ursnygg utan hår är jag avundsjuk på. Jag om någon ser ut som Gollum med rakad skalle. Det gör inte S.

Nytt liv är också på kommande till oss. Och då tänker jag inte på någon av de katter vi varit och tittat på till kattgården i helgen utan på att vår guddotter ska bli storasyster imorgon. Pratade nyss med hennes mamma A som i dag kommit in till sjukhuset och gått igenom morgondagens planer. Om allt går vägen har C blivit storasyster redan innan jag vaknat imorgonbitti. Jag håller tummarna och tänker positiva tankar.

Vive la vie!

Inga kommentarer: