onsdag, januari 23, 2008

Död

Nej, jag har inte dött. Och inte heller bloggen har drabbats av Stora Bloggdöden som tydligt går fram med stora steg.

Men det känns som om jag mest skulle umgås med döingar för tillfället. Vi är fängslade av dödgrävarna i den några år gamla amerikanska serien Six Feet Under. Jag började se på serien då jag flyttade till Helsingfors för sju år sen och någonstans under andra säsongen gav jag upp, av en orsak jag i dag inte kan förstå. Det är den vassaste serien som gått på tv på många år. Och då menar jag MÅNGA.

Mera död blir det. Heath Ledger är död. Journalist som jag vant mig vid att tituleras har jag också dragit på mig en de facto ganska hemsk rutin, jag tycker om olyckor och katastrofer. Dessutom är jag rätt impregnerad av amerikanska sensationsnyheter och kändisar som dör av överdoser som Anna Nicole. Men Heath blev bara 28 år. Då känns det skrämmande. Han blev inte äldre än O eller mig.

Inga kommentarer: