måndag, december 03, 2007

Värre ställe kan man bli dumpad på

En man och en kvinna med en tre månader gammal unge stannade för att tanka i Skellefteå i helgen. Men mannen glömde att kvinnan gick in på macken, så han körde iväg och lämnade kvar sin sambo. Först två timmar senare, i Luleå, märkte han att något saknades i bilen och vände åter söderut.

Jag läser och småler. Är det så här man kommer att bli? Jag skulle lättare haja det om det handlade om ett äldre par där glömska eller mannens rena och skära leda av sin gamla tant spelade in. Men så gamla kan ju paret inte vara då de har en tremånaders baby.

Likväl förstår jag att det skrivs i tidningen, det är ju en jätterolig lokalnyhet. Men att det når över riksgränsen till Finland och dessutom skrivs av Finska notibsyrån som servar hela landet.
Det är mer än jag kan greppa. Nyhetstorka på måndag förmiddag?

Komiskt är ändå att det inte är en nyhet som ligger högt och synligt på Skelleftetidningen Norra Västerbottens webbplats, utan undangömd någonstans. På Jakobstads Tidnings webbplats ligger nyheten däremot på bästa paradplats. Jag undrar om JT försöker locka läsare genom tricket med roliga nyheter. Åtminstone fungerar det för Norran, nyheten hade flest läsare under det senaste dygnet på deras webbtidning.

Norran
Jakobstads Tidning

Inga kommentarer: