onsdag, november 28, 2007

Bloggmani

Så fort det blir en ledig stund klickar jag mig systematiskt igenom min lista över bekantas bloggar. Och så blir jag alldeles nipprig om ingen har skrivit ett inlägg. Jag vill ju veta vad de håller på med, hela tiden och bums. Om någon inte skrivit ett inlägg på över ett dygn blir jag orolig för att något hänt dem.

Men tror ni att jag kommer mig för att skriva inlägg själv? Näpp. Det är ju så tidskrävande och så förväntas man komma med något roligt eller informativt varje gång. Och så sitter man då hemma i soffan och har inget kvar att prata om, för man har ju läst om varandras dag på bloggen ändå.

Hur patetiskt kan mitt liv bli?

Här är en del plock ur min jobbrelaterade bloggsfär:
Infografistas
What's next: Innovations in newspapers
SND/Orlando
Poetpainter - Designing for Experiences
NewsDesigner.com

Inga kommentarer: