onsdag, december 19, 2007

Uppiggande morgon

Den som säger att man inte hinner med mycket innan lunch vet inte vad den talar om. Jag var ovanligt pigg då jag kom till jobbet där vid niosnåret och färdigställde två grejer till julhelgens tidningar. Hinkade i mig kaffe som för en gångs skull inte ens hann kallna i koppen och PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP-PIIP så avbröts allt.

Brandlarm. Hela Hufvudstadsbladets hus tömdes och in kommer en armé av tredagarsstubbiga brandmän med guldvisir och vita små petita fingerhandskar. Om det inte vore för röklukten skulle jag ha börjat klappa händerna och tro att vi var med i en inspelning av America's Next Top Model. Ungefär så absurd var situationen.

Än bättre blev det då vi väl släpptes in igen efter att brandmännen släpat in fläkten "Big Bobby" som inte bara blåste ut rök, utan även alla mattor och ett moln av damm ur trapphuset - sprejande alla tanter som gjort sin förmiddagsshopping och var på väg ut ur köpcentret Forum. Bättre ja, bageriet Fazer vill muta oss så det ligger en alldeles himmelsk passionsfrukts- och citrontårta två meter från mitt skrivbord som bäst.

Jag hoppas att eftermiddagen blir lika händelserik. Bara förmiddagen känns mer som att jobba på upplevelsecenter för turister än en tidningsredaktion.

Inga kommentarer: