tisdag, december 18, 2007

Mera chock

Ursäkta den två veckor långa bloggpausen. Jultiden för alltid med sig överraskningar. Och i år speciellt dito chocker. Jag har försökt samla tankarna på andra håll än webben de senaste veckorna.

Orsakerna flera av olika karaktär. Julklappsbestyr förstås, det kommer varje år oberoende av hur mycket jag planerar det på förhand. En mycket god vän sedan många år tillbaka har fått cancerdiagnos. Ångest över O:s jobb har lett till att jag på allvar börjat förlika mig med tanken på nya jobb för oss båda på annan ort. Med tillhörande flytt.

Men nu nalkas julveckan och tack och lov börjar det se ut som ett ljus skulle finnas någonstans i slutet av den mörka tunneln. Det kan å andra sidan vara ett tåg som kommer rusande emot mig, men det är trots allt ett ljus och en förändring.

1 kommentar:

Burre Sr sa...

Flytt ? Blir det västerut eller....