tisdag, oktober 02, 2007

Top Design

Inte ett till tv-program att följa slaviskt!
Jag sliter mitt hår och förbannar min svaga motståndsstyrka.

Top Design började på Nelonen i kväll. Det är en dokusåpa i kategorin Top Chef/Shear Genious/Project Runway. Tolv inredningsarkitekter tävlar om en bunt amirikadollars och titeln Top Designer, men i slutändan är det ingen skillnad om de blir den bästa kocken (Top Chef), frisören (Shear Genious) eller klädesdesignern (Project Runway). Det intressanta och fängslande med serien är precis som i de tidigare hur de skapande människorna fungerar tillsammans. Eller rättare sagt hur de inte fungerar tillsammans.

Jag tror orsaken till att jag är så fascinerad av sådana här dokusåpor är att jag själv är en skapande människa. Är det faktiskt så där jag beter mig då jag arbetar i grupp? Får jag mina kollegor att gråta och skära sig i handlederna då jag envist håller fast vid mina skisser och färgskalor? Och är jag lika vass i mina kommentarer? I'm not your bitch, bitch.

Inga kommentarer: