onsdag, september 05, 2007

McProud

Högfärd är ingen dygd, men jag är så förbannat stolt idag. Av tre helt olika orsaker dessutom.

  1. En hel massa av mina foton från tiden på Arcada publicerades i högskolans jubileumsskrift. Av alla som fotograferat för boken är jag den som fått flest bilder publicerade.

  2. Akademiska bokhandeln lär ska ha reserverat femhundra (500!) exemplar av krigsboken som jag gjort grafiska illustrationer till. Den kommer från tryck om nån vecka, så efter det finns det tre böcker jag medverkat i med namn i tryck och allt. Den första, Martins och Helenas guidebok till Helsingfors har redan sålts på Akademiska bokhandeln i ett drygt år.

  3. Idag blev det klart, jag ska föreläsa på Soc&kom vid Helsingfors universitet för blivande journalister i oktober. Så nu inleds min karriär som universitetsföreläsare, hittills har jag bara undervisat på Arbis, medborgarinstitut, lågstadier och högskolor. Men nu blir det alltså på riktigt, om än bara för en dag :)

Inga kommentarer: