tisdag, september 18, 2007

Hur ska jag hinna med allt

Vad är det med tv-tablåerna egentligen? Varför ska allt bra visas samtidigt?
Nu kommer du säkert att förklara för mig om prime-time och reklamintäkter och tävlingen om tittarna. Det är därför det är så skönt att ha en blogg. Jag tror för en stund att jag ställer en djupt filosofisk fråga. Och får tro det utan att någon avbryter mig.

Det är också en av anledningarna till att jag förespråkar videokonferens som mötesform. Då måste man trycka på en knapp för att få taltur. Och bara en människa i taget kan tala. Jag blir inte bara yr och okoncentrerad av vanliga möten, utan också urförbannad på folks ohyfs att avbryta varandra och leka hönshus.

Tillbaka till tv-temat. I kväll kommer både Idol, House, Kristallgalan, Sjukhuset, Nigella, 4D om för magra kändisar, CSI, Pussycat Dolls och Bad Girls inom en ram på tre timmar. Hur ska jag hinna se allt? Dessutom har vi den pågående amerikanska säsongen av Top Chef på gång via nätet som bäst. Det kan man tack och lov se då man har tid. Men man vill ju hinna se allt och ha lite liv vid sidan om också. Är det att kräva för mycket?

Förra veckans mest sedda tv-program på de svenska kanalerna ser ungefär ut som vår kvällsrutin. Jag har säkert skrivit om de flesta redan. Svensson, Svensson som var suveränt som vanligt, trallvänliga Dobidoo, Babben & co som slog alla rekord samt Idol och Ensam mamma söker som gör att våra skämskuddar i soffan är i konstant användning.

Fick ett mejl om motioner till fackförbundets årsmöte idag. Jag ska försöka få fackavdelningen hos oss att tala för 28 timmars dygn så man hinner med något annat än jobba och se på tv.

Inga kommentarer: