måndag, augusti 13, 2007

Svag i anden

Sista semesterveckan har börjat och först nu känner jag mig som en semesterfirare. Klockan är snart halv fem på eftermiddagen och jag har inte krupit ur pyjamasbyxorna än.

Det är perfekt väder ute, 35 grader visar termometern på balkongen. Solen skiner, vinden står nästan stilla och bara några höga Altocumulusmoln syns här och var. En perfekt sommardag alltså. En sådan dag då man ska vara ute på stranden, sitta i trädgården med en bra bok eller flämtande städa skåpen som man lovade i en svag stund i går.

Men nej, jag har suttit som klistrad framför datorn och petat ihop den här bloggen. Jag som aldrig skulle blogga om det inte var jobbrelaterat. Något har hänt med min viljestyrka. Jag har länge hört till den lilla klick människor i i-landssamhället som blankt vägrat se Sagan om ringen-trilogin. Veckan före semestern blev jag övertalad att se den första filmen. Sen kunde jag inte slita mig från de två efterföljande. (Jessica: ledsen att jag svek dig i anti-Tolkienklubben, men du anar inte vad du gått miste om) ;)

Nu fastnade jag i bloggträsket också. Vad kommer näst?

Missa inte den nya miniserien Superstorm på TV4 imorgon tisdag klockan 21! Jag som sedan hedenhös varit en vädernörd väntar med stor spänning på den brittiska väderthrillern i tre delar.

Inga kommentarer: