tisdag, augusti 21, 2007

Surfa privat på jobbet

Läser i dagens SvD att företagare förlorar miljarder då de anställda surfar på nätet, bloggar och mejlar under arbetstiden. Ack så dåligt samvete jag fick. Stängde direkt webbläsaren och SvD.

Så sitter jag nu här.
Vad ska jag då göra?
Väntar på att någon beställning ska komma in, klockan tickar och snart är dagens första deadline här.

Fick ett kommentarsvar i Annette K-C:s blogg idag, så jag passar på att skriva ett mejl till henne. Aldrig har en lärare motiverat sina elever som hon. Själv skrev hon häromdagen i sin blogg att hon som ny modersmålslärare i mitt gamla gymnasium var "ut i hårtestarna motiverad". Jag är övertygad om att det smittade av sig.

Tack för mejlet Annette och jag känner inte det minsta dåligt samvete för att jag nu tydligen hjälpt till att försnilla pengar från det finlandssvenska kapitalet! För det är väl ändå det som håller Hbl flytande?

Inga kommentarer: