lördag, augusti 25, 2007

Privatföretagare

Nu är det på riktigt!
Jag har ett eget företag.
Har i och för sig redan haft det i en månad, men idag gjorde jag de första två fakturorna.
Så nu är det på riktigt ;)

Det känns som om en miljon försäljare ringt mig och erbjudit både det ena och det andra som jag tydligen inte ska kunna vara företagare utan.
Från en pensionsförsäkringsorganisation fick jag en nyckelring som ser ut som Musse Pigg och ett erbjudande om att teckna en till pensionsförsäkring. Jag fattade varken varför jag skulle ha två eller kopplingen till herr Pigg.

Eller vad sägs om hutlösa priser för att vara med i Gula sidorna? Vem använder Gula sidorna numera? Jag frågade försäljaren, och hon påstod att alla i hela världen dagligen använder Gula sidorna som primärt sökforum. Det var hennes exakta ord dessutom.

Jag valde att sätta upp en egen avskalad webbsida och sätter min tillit till trogna och avgiftsfria Google. Som är mitt primära sökverktyg.

Inga kommentarer: