fredag, augusti 17, 2007

Bättre än igår

Efter gårdagens försäkringsbolagsnegg gick jag till sängs och tänkte positiva tankar. Affirmation, berättade Babben Larsson i Sommar i P1, är den bästa sorten av egenvård. Hon tänkte innerligt att semestern inte kan bli sämre, och dagen efter bröt den vilda tonåringen armen så de var tvungna att sända henne till sjukhus. Semestern blev bättre.

Här har det också blivit bättre. Mycket bättre. Bad ett annat försäkringsbolag om offert och fick ett riktigt lovande förslag av dem. Gick in till Eva-Lena på Ålandsbanken idag för att fixa det nya kontot till företaget och fastnade i en intressant diskussion om hur hennes klassträff varit. Ibland önskar jag att jag varit i Finland då vi hade vår senaste klassträff, skulle vara roligt att se hur många som fått barn, vem som klättrat hur högt på karriärstegen och vilka som åren inte varit nådiga mot. :)

Fick också höra att Elly kommer på tredagarsvisit till Helsingfors i september. Har inte sett henne sedan hon flyttade till Kanada för nåt år sedan. Försökte få till en rendez-vous då jag var i London senast, men vi lyckades inte synka våra förehavanden. Så nu passade jag på att bjuda hit sällskapet på balkongvin i stället. Ser riktigt mycket fram emot att träffa henne igen.

Och så sitter jag och skriver på en sprillans ny oskuldsfullt vit MacBook. Vacker som en dröm är den och med små finurligheter som magnetisk strömkontakt och inbyggd webbcam. Den här lilla maskinen är som en våt dröm, man blir alldeles pirrig av att bara tänka på den. Borde förbereda min föreläsning på formgivningsinstitutet istället för att blogga på den, men kunde inte låta bli att testa!

Dagens fynd: fem dvd-skivor (varav tre Almodóvarfilmer) för 18 euro på Anttila. Lycka!
Dagens tv: Köksmästare Gordon Ramsay skriker sig hes i tredje säsongen av Hell's Kitchen går i staterna nu och vi har slaviskt sett tre avsnitt på raken idag. Nu ett till. "Use a non-stick pan, it won't stick. That's why it's called non-stick. You worthless cow."

1 kommentar:

Elli sa...

yay! Jag får var med i bloggen!! Ser fram emot balkongvinet!