torsdag, augusti 23, 2007

48 sidor på 14 minuter

Lahtis gick toppenbra! Som vanligt när jag står inför en klass har jag svårt att sluta prata då jag väl kommit igång. Chefen M skrattade gott igår då vi gick igenom min presentation och hon undrade allvarligt om jag hade tänkt hinna gå igenom alla 48 sidorna i mitt föredrag.

Med facit på hand kan jag säga japp. Jag hann. Men de stackars fotograf- och illustratörsstudenterna fick sitta 14 minuter in på sin lunchrast på grund av mig.

Dessutom var det riktigt roligt att ta en snabbtur till Latis. Jag har inte varit där på många år, trots att det ligger bara en dryg timmes bilväg från Helsingfors. Hann till på köpet lyssna på den sista talboksskivan av Jonas Gardells Ett ufo gör entré under förmiddagens bilturer.

Nu sitter jag på jobbet och har huvudet fullt av New Orleansfakta. Ska göra en informationsgrafik över vad som hänt i Louisiana och Mississippi under de två år som gått efter orkanen Katrina. Jag vill fortfarande åka dit och rekognosera. Vill, vill vill.

Dagens två övriga höjdpunkter: klassträff på Teerenpeli med klassen från mediekulturstudierna halv åtta. Och så fick jag ett till erbjudande om att föreläsa (återkommer till det senare då uppdraget klarnar lite).

1 kommentar:

Anonym sa...

Sku int to klaar ååv he!! Tyvärr hann jag inte läsa bloggen igår så att jag fick önska dej lycka till men det gick ju bra i alla fall! Talets gåva har vi ju i vår familj, dock osäkert om vi alltid (nångång) har nåt vettigt att komma med:) Duktig moster, vi är stolta över dej!