fredag, april 25, 2008

Sol i hjärta, sol i sinne

Jag hade tänkt rubriksätta det här inlägget med något om skatteåterbäring, men så läste jag Bittes blogg för en halv minut sedan. Hon har också en underbar dag i dag, och har bloggrubricerat just med skatteåterbäringen. Så först grattar vi Bitte-sis som efter så mycken möda får barnbidraget utbetalt.

Sen går vi över till mitt egocentrerade blogginlägg. :)

Nu är det bara några timmar kvar tills morsan kommer. Hon fyller år på söndag och ska fira hos oss. Men lite bedrövligt är det trots allt att inte få bjuda på annat än vatten och gästrum. Vissa dieter borde hålla paus under födelsedagshelger tycker jag.

Nästa vecka blir en kort vecka, fyra jobbdagar och på onsdagkväll kommer S och N med tillhörande barnaskaror. Vad har ni för matvanor och -ovanor, tror och hoppas att ni vill äta mer än bara vatten?!

Veckan efter inleds med den här veckans nästbästa överraskning. Jag fick en tredagars jobbresa till Legoland, åker på måndag morgon och kommer tillbaka på onsdag kväll. Har inte varit i Danmark sen 1999, och inte i Legoland sedan 1997. Det är som julafton för en Legofantast!

Veckans bästa, ja kanske till och med årets bästa nyhet är att jag FÅTT NYTT JOBB! Kommer i höst att börja jobba med lite mer utvecklingsinriktade uppgifter och internutbildning här på tidningsredaktionen. Vi var tre som sökte jobbet då det lediganslogs för en månad sedan och i dag blev jag inkallad på big boss' kontor för att få den goda nyheten. Nu ser jag med spänning fram emot nya utmaningar och förhoppningsvis en djupdykning i hur tidningen funkar bakom fasaden.

Det känns verkligen som om skatteåterbäringen kommit i dag, och då är det fortfarande drygt sju månader till den underbara verkligheten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa mor din så mycket från mig!!

Anonym sa...

Grattis till oss båda! Va kul med nya uppgifter för din del. Får se om jag hittar nåt jobb i höst. =)