lördag, mars 15, 2008

Årstiderna på fem timmar

Två timmars flygresa från Helsingfors landar jag i ett höstlikt Frankfurt. Det är inte varmt, men definitivt inte kallt. En hel del grönt i omgivningen och till min stora förtjusning kom jag dit just under dagens största jumbojetrusning. Det landade åtta Boeing 747:or under tiden jag satt och åt Frankfurterkorv. För det måste man ju äta i Frankfurt ;)

Några timmar senare landar jag i Lissabon och hösten har bytts ut till prunkande vår. Kala träd med starkt doftande rosa blommor, 25 plusgrader och solglasögonväder är perfekt för en blek nordbo som jag. Att det dessutom är en vacker stad som jag aldrig tidigare besökt är grädde på moset.

Två dagar borta från slaskvintern är precis vad som behövdes. Det blev inte mycket vila och definitivt inte någon semester. Resans ändamål var trots allt jobb. Jag har provkört nya Citroën C5 som kommer att lanseras i Finland mot slutet av våren.











Jag kan inte lova att jag byter ut Peugeoten mot franska systern Citroën. Inte heller kan jag sticka under stol med att det var en angenäm upplevelse att köra exklusivmodellens V6:a längs de portugisiska motorvägarna.

Inga kommentarer: