torsdag, januari 03, 2008

Lycka!

Jag vet att det är något underligt med min skalle. Det har det alltid varit. Men jag kan inget åt det, jag blir alldeles bubblig och lyckorusig av saker som kan fås på sprayflaska.

Jag har i dag återupptagit dagistimmen i början av arbetsdagen. Då jag började på tidningen klippte vi ur och klistrade upp våra alster på stora ark för att kunna se hur saker och ting med tiden började passa in i tidningens stil och form. Men så slutade vi. I går tog jag åter upp den dagliga morgonrutinen för att lätt kunna göra en kvalitetskontroll och enklare spåra tidigare gjord grafik.

Och jag övergav det traditionella limstiftet. Nu är det min vän sprayflaskan som gäller. Jag skulle kunna fästa allt, överallt, och om igen med spraylim. Jag kommer aldrig över fascinationen för sprayer.

Inga kommentarer: