måndag, december 31, 2007

Malbec ...

... dricker jag som bäst och knaprar på nattsvart choklad. O och Oo står i köket och kockar. Jag vet var min plats i hemmet är då det storkockas hos oss, och det är rakt inte i köket. Istället dricker jag alltså vin och njuter av några sista stilla 2007-minuter.

Året har sammanfattningsvis varit fenomenalt bra. Jag kan faktiskt inte klaga på något, men ändå ser jag väldigt mycket fram emot det kommande året. Det är så mycket positivt som kommer att hända både i familjen och i den nära bekantskapskretsen. Det är svårt att överträffa de två senaste åren i mitt liv, men jag har en känsla av att det kommande året blir utomordentligt bra.

Nu återstår bara att önska alla ni bloggläsande människor ett riktigt Happy New New ... eller Vuotta-vuotta-vuotta som O sa under sin första nyårshelg i Finland.

... och alla ni som har hund och lider med den i kväll. Spela in ljudet av fyrverkerierna eller köp en fyrverkeri-cd som ni förbereder vovven med några veckor innan nästa fyrverkerisäsong, så det stackars lilla livet inte är alldeles utom sig av fasa där under sängen när det smäller och knattrar utanför fönstren.

Inga kommentarer: