torsdag, september 27, 2007

Virrvarr

Jobb: Äntligen klar med graficus giganticus om ryska försvaret. Stockholmsgrafiken blev också klar i dag. Äntligen. Pust och flämt. I morgon ska ett resepaket om Malaysia plockas ihop.

Tv: Jag hade gåshud och darr på underläppen efter att både Amanda och Marie sjungit i kvällens Idol. Oj, oj, oj så vackert. På ett sätt hoppas jag ju att varken A eller M går vidare utan söker sig österut och blir superstjärnor i Finland. As if. Hur stor är sannolikheten? ;)

Helg: Vi tågar upp till Jakobstad i morgon kväll för att hjälpa mamma flytta till den nya lägenheten i centrum. Ska försöka pressa in ett besök till världens bästa guddotter mellan flyttkartongerna. Har tankat macbooken full med tv-serier och nya filmen Knocked Up så vi säkert inte ska somna på tåget och vakna upp hundra timmar för sent i Uleåborg.

Semester: 30 dagar kvar. Betalde resan för en timme sedan, så nu återstår bara att muta galna vetenskapsmän att modifiera vädret så vi säkert får sol och värme. Men jag tror faktiskt att de har lite varmare på Teneriffa i november än vi har. Så det blir säkert bra.

Shopping: Köpte skrivaren som jag så länge dreglat över i dag. Nu är vi färglaserskrivarägare. Jag tycker det var på tiden. Men hur stor är sannolikheten att man i en miljonmetropol ska stå i varuhusets kassakö bakom samma familj två gånger på bara någon månad. Kommer ihåg kvinnan mycket väl efter att hon förra gången försökte snatta kläder och lura kassörskan. I dag smällde hennes man en yoghurtburk i golvet mitt framför mina fötter. Kommer att springa nästa gång jag ser henne på Jumboprisma.

Facebook: Tar fortfarande allt för mycket av min tid. Skoj att hitta gamla bekanta som man varit på vippen att tappa kontakten med, men varför ska jag alltid, ALLTID, fastna i triviafrågesporter eller folks fotoalbum?!

Inga kommentarer: