lördag, september 15, 2007

Underbara lördagkväll

Efter en kursdag som gått över alla förväntningar både på innehåll, utbyte och inspiration har Helsingfors ursäktat sig för morgonens ösregn. Solen strålade som värsta majdagen under eftermiddagen.

Och så har tv-säsongen nått nya höjder. Min gamla följeslagare Svensson Svensson på SVT är tillbaka med nya avsnitt. Suzanne Reuter är min klippa. Det finns inte många skådespelare som når upp till hennes nivå om man frågar mig. Jag vet inte hur många klichéer och superlativer jag ska rada på varandra här. Men mina tidiga lördagkvällar är räddade nu.

Räddade är även de lite senare lördagkvällarna. Babben Larsson, Svea rikes humorguru nummer 1 har äntligen fått en egen pratshow på bästa sändningstid. Henne har jag också upphöjt till husgud. Detta efter en av hennes ståuppföreställningar i Jakobstad under det sena nittiotalet. Att hon nu bjuder in kändisar att delta i pratshowen och senare grillas av Sveriges fem främsta komiker är hejdlöst underhållande.

Allan Svensson förklarade i premiärprogrammet hur han blivit kvitt cigaretterna: Hypnos, akupunktur och plåster. Babben: Det låter precis som mitt sexliv!
Kristallklart!

Och äntligen ser vi imitatören Maria Möller i tv igen. Jag hoppas att åtminstone hon kommer att vara kvar i komikerpanelen under höstsäsongen av Babben & co.

Dagens allra bästa nyhet är dock att mamma fått ny lägenhet. Mitt i stan dessutom. Stort problem är alltså ur världen.

Inga kommentarer: