lördag, september 08, 2007

#%&@$£##"¤#!½?!

Mitt morgonhumör är inte att leka med.

Kom hem lagom till "101 märkliga saker man hittat i människokroppen" på MTV3 Fakta i gårkväll. Slötittade på det och zappade över till Animal Planet varpå jag somnade nån gång mellan djurpoliserna och djurpoliserna och djurpoliserna, som för övrigt tycks vara det enda programmet de sänder nattetid.

Vaknade av lågstadiets föräldradag som drog igång utanför sovrumsfönstret klockan tio. Istället för att en gång var 45:e minut plinga i högtalarna spelas i dag Hits for Kids på full volym i högtalarna. JAG VILL INTE VAKNA TILL SMURFARNA SJUNGANDES ROBBIE WILLIAMS!!

Som grädde på moset (varifrån kommer det uttrycket förresten?) hade vi ingen frukost hemma. Morgonpromenad till kvartersaffären. Döm min förvåning när jag inte får betala i kassan med en Plussapoängsedel. Nej, känner du mig bättre så vet du att jag inte blev förvånad. Jag blev urförbannad. Spottade och fräste och omyndigförklarade den stackars lilla sparven i kassan är vad jag gjorde. Och sen höjde jag på näsan och gick ut med de obetalda varorna kvar på rullbandet.

Så vi dricker Cola till frukost idag och hoppas att sockerchocken håller oss halvpigga till lunch som man kan äta på stan.

Inga kommentarer: